Koktajl truskawkowy – słodka, witaminowa bomba

W sezonie letnim na wszystkich straganach z owocami lady uginają się pod ciężarem jednego z najsmaczniejszych owoców – truskawek. Każdy z nas zna ich smak – słodki, aromatyczny i zaspokajający pragnienie. Jemy je surowe z cukrem, jogurtem lub śmietaną, przyrządzamy z nich przepyszne ciasta, możemy je także wykorzystać do przygotowania koktajlu, który będzie prawdziwą witaminową bombą.

Truskawki to znakomity wybór dla każdego z nas. Zawierają cenne właściwości odżywcze, są też niskokaloryczne. Jedna szklanka truskawek to zaledwie 35 kilokalorii. W dodatku pomagają nam utrzymywać zdrowie – są polecana reumatykom, osobom cierpiącym na schorzenia nerek i wątroby. Obniżają poziom złego cholesterolu, utrudniają wchłanianie tłuszczu, a także stabilizują ciśnienie tętnicze. Zawierają też wiele minerałów i witamin, które poprawią kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Już w 100 gramach truskawek znajduje się taka ilość witaminy C, która pokryje nasze całe dziennie zapotrzebowanie. Posiadają też witaminy z grupy B, a także witaminy A i E oraz mikroelementy: żelazo, wapń i fosfor, które chronią przed anemią i wzmacniają kości. Truskawki mają też niski indeks glikemiczny, dlatego mogą się nimi cieszyć również cukrzycy.

Zdrowotne właściwości truskawek wykorzystamy najpełniej, spożywając je na surowo, a właśnie w takiej formie znajdą się w naszym koktajlu. Przepis jest niezwykle prosty i może go wykonać każdy z nas. Do wykonania koktajlu truskawkowego będziesz potrzebować truskawek (najlepiej świeżych), mleka lub maślanki lub kefiru, w zależności od upodobań oraz cukru. Proporcje możesz wybrać sam, jeśli chcesz by napój był bardzo gęsty, dodaj więcej truskawek.

Składniki:

1 szklanka truskawek

1 szklanka maślanki, kefiru albo mleka

4 łyżeczki cukru zwykłego, brązowego, trzcinowego lub słodzika

Sposób wykonania:

1. Umyj truskawki pod bieżącą wodą i obierz je z szypułek.

2. Do miski wsyp truskawki, maślankę oraz cukier. Zmiksuj je za pomocą blendera lub miksera aż do uzyskania gładkiej masy.

3. Przelej koktajl do szklanek i delektuj się jego smakiem.

To najbardziej podstawowy przepis na truskawkowy koktajl. Gdy już go opanujesz, możesz go wzbogacić o smak innych owoców. Z truskawkami znakomicie współgrają banany, gruszki, arbuz oraz mięta. Aby przyrządzić modny napój, użyj jagód goji lub awokado i siemienia lnianego. Przepis możesz modyfikować na setki sposobów. Kefir nada koktajlowi orzeźwiający smak, maślanka będzie bardziej słodka. Możesz go przystroić listkami mięty, co doda świeżości. Warto porzucić utarte szlaki i samemu poszukać nowych połączeń smakowych, które mogą zaspokoić gusta nawet najbardziej wymagających podniebień. Twórz fantazyjne, dwukolorowe koktajle, wlewając do szklanek najpierw truskawkowy, a później bananowy napój i w ten sposób utwórz kilka warstw. Lato to idealny czas na koktajl truskawkowy, ale możesz się nim delektować nawet zimą, jeśli użyjesz mrożonych truskawek, najlepiej z własnej zamrażarki – będziesz mieć wtedy pewność, że nie ma w nich chemii.

Dodaj komentarz