Modny koktajl z nasionami chia

Coraz większą popularnością cieszą się nasiona chia – jeden z najzdrowszych produktów żywnościowych na świecie. Zawierają wiele substancji odżywczych, które mogą pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie naszego organizmu. Badania naukowców potwierdzają aż dziesięć właściwości zdrowotnych tych nasion. Użyj ich we własnoręcznie przygotowanym koktajlu, a zapewnisz sobie poprawę zdrowia i kondycji fizycznej.

Indiańskie złoto

Nasiona chia wytwarzane są przez roślinę zwaną szałwią hiszpańską. Rośnie ona w Ameryce Północnej i jest używana od wieków przez ludność zamieszkującą rdzennie ten obszar. Nawet niewielka porcja nasion dostarcza organizmowi ogromne ilości składników odżywczych: błonnika, białka, wapnia, manganu, magnezu i fosforu. Zawierają także dużo cynku, potasu oraz witamin z grupy B. Wystarczą dwie łyżki stołowe tych nasion, aby zaspokoić 30% dziennego zapotrzebowania na te minerały. A przy tym są niskokaloryczne, wolne od glutenu, uprawiane ekologicznie i nie są genetycznie modyfikowane. Zawierają kwasy omega-3 i wiele przeciwutleniaczy, które zwalczają powstawanie wolnych rodników. Dzięki temu organizm wolniej się starzeje, nie powstają też mutacje komórkowe i choroby nowotworowe. Dodają energii i poprawiają wydolność organizmu. Mimo małych rozmiarów są prawdziwą bombą zdrowotną.

Nasiona chia możesz w bardzo prosty sposób włączyć do swojej diety. Postępując zgodnie z naszym przepisem przygotujesz pyszny i zdrowy zielony koktajl ze szpinakiem i słynnymi nasionami. Rośliny o zielonym kolorze zawierają bardzo duże ilości kwasu foliowego, a także innych składników odżywczych, które wspomagają funkcjonowanie układu nerwowego i dodają energii. W smaku naszego koktajlu dominuje mango. Bardzo ważne, aby drink wypić w ciągu kwadransa od przygotowania go, ponieważ pod wpływem tlenu i światła kwas foliowy i witamina C bardzo szybko się ulatniają.

Najpierw zajmij się nasionami chia. Musisz namoczyć je w wodzie, zanim zostaną dodane do koktajlu. Proporcje wyglądają także na 60 gram nasion przypadać musi 500 mililitrów czystej wody. Zamieszaj, by nie utworzyły się grudki i pozostaw na 15-30 minut, aż nasiona napęcznieją. Galaretkę z nasion możesz przechowywać w lodówce przez wiele dni pod warunkiem, że przykryjesz ją folią spożywczą. Najlepszym rozwiązaniem jest zalanie nasion na noc i pozostawienie ich do napęcznienia w lodówce, aby były jak najbardziej miękkie i łatwe do zmiksowania. Moczenie przez 15 minut sprawi, że nasiąkną wodą, jednak wciąż pozostaną bardzo twarde i trudne do obróbki.

Składniki potrzebne do przygotowania dwóch porcji:

1/2 jabłka

1/2 mango

1/2 szklanki galaretki z nasion chia

pęczek szpinaku

1-2 szklanki wody mineralnej

Sposób przyrządzenia koktajlu:

1. Pod bieżącą wodą umyj jabłko i mango, obierz je ze skórki i pokrój na drobne kawałki.

2. Umyj szpinak i oderwij grubsze ogonki.

3. Dodaj wodę, galaretkę z nasion chia.

4. Zmiksuj wszystko za pomocą blendera lub miksera. Możesz dolać więcej wody, jeśli uznasz, że koktajl jest zbyt gęsty.

Smacznego!

Dodaj komentarz